W pracy przedstawiono wyniki ankiety, które ujawniły opinie doradców zawodowych w zakresie wybranych aspektów kształcenia ustawicznego w podregionie wałbrzyskim. W mierzeniu opinii doradców wykorzystano skale porządkowe oraz liczby rozmyte. Takie podejście pozwoliło na uwzględnienie niejednoznaczności i nieprecyzyjności odpowiedzi udzielonych przez respondentów. Na podstawie analiza odpowiedzi stworzono ranking znaczenia czynników związanych z rozwojem kształcenia ustawicznego w podregionie wałbrzyskim i dokonano oceny tych czynników. Badanie identyfikuje również przyszłe – według doradców zawodowych – kierunki kształcenia ustawicznego w tym podregionie i zakres szkoleń, które mogłyby przyczynić się do polepszenia jakości i efektywności procesu doradczego.
doradztwo zawodowe, kształcenie ustawiczne, pomiary, analiza regionalna, rynek pracy
Jefmański B. (2011a), Rozmyty model luk jakości w ocenie kompetencji pracowników branży turystycznej regionu Kotliny Kłodzkiej, „Prace Naukowe UE we Wrocławiu”, nr 179
Jefmański B. (2011b), Pomiar i ocena jakości usług z zastosowaniem liczb rozmytych — aspekty metodologiczne i przykłady zastosowań, „Prace Naukowe UE we Wrocławiu”, nr 151
Opricovic S., Tzeng G. H. (2003), Defuzzification within a multicriteria decision model, „Fuzziness and Knowledge-Based Systems”, vol. 11, No. 5
Zimmermann H. J. (2001), Fuzzy set theory and its applications, Kluwer Academic Publishers, Boston